søndag den 3. august 2008

Det var en stor oplevelse

Det er altid en oplevelse at være på The Meadowlands på en Hambletonian-dag.

Stemningen er helt i top, og publikum lever med i de spændende opløb -ja, det er næsten som den etage man nu lige opholder sig på er ved at lette, når opløbskampen er tættest - det er stemning som i Parken, når FCK og Brøndby mødes.

Hambletonianvinderen Deweycheatumnhowe er sikker på at blive en gevinst for amerikansk travsport.

Ubesejret - og navnet - havde allerede sikret sporten meget spalteplads og der er ingen tvivl om, at Dewey vil blive fulgt tæt af medierne i dens kommende starter.

I den forbindelse er det ret uheldigt, at The Meadowlands nu er lukket ned for travløb frem til november måned.

Jeg er overbevist om, at havde banen fortsat løb - og et stort stake-løb f.eks. om en månedstid, så ville tilskuerpladserne være mere fyldte end de var lørdag, hvor "kun" 25.006 personer var på plads - det er 12.000 under rekorden fra en gang i 80-erne og det laveste antal siden 1993.

Den samlede omsætning var derimod på et lille plus i forhold til sidste år med 8.265650 dollars (8.219.779 dollars)

Ingen kommentarer: