lørdag den 2. august 2008

Vi er i gang!


Sidder nu på The Meadowlands - presselogen var fyldt af media fra hele verden, og da vi kom lidt sent ud på banen p gr a et meget kraftigt uvejr, så var alle pladser taget.

Jeg havde dog nok kunnet skaffe mig albueplads, men da Ole Bach har sørget for en fin ejerloge til vor lille gruppe, så sidder jeg nu hernede på Grandstand-niveau i loge 403 og skriver.

Uvejret der drev over New York her for en time siden var særdeles heftigt.

Vi stod og ventede på opklaring under baldakinen ved hotellet, imens regnen stod ned i arms tykke tove. Og pludselig slog et lyn ned tæt ved. 

Normalt rører tordenvejr mig ikke, men man bliver nu alligevel lidt utryg, når det er så tæt på.

Vi kunne ikke blive stående, og til slut ofrede den ene mand med en vindjakke sig - nemlig Hesteejeren, der som en elegant gazelle strøg over til vor bil, kastede sig ind på sædet og hentede os.

Men problemerne var ikke forbi endnu. 

Vi havde ikke kørt mange minutter før vi kom til en politi-spærring. Heldigvis var der lige en smutvej, jeg troede jeg kendte. Den blev lidt længere, men til slut fandt vi ud på N 17 - der skulle vi under en bro, hvor vandet stod vel i op mod 30 centimeters højde i vor side, mens det ovre i den anden side stod så højt, at politiet havde lukket vejen.
Vi kom igennem vandmasserne . stille og roligt.- Hesteejeren kørte jo!

Næste problem opstod da vi kom frem til The Meadowlands!. 

Her var alle pladser på Presse-parkeringen og VIP optaget, men efter lidt overtalelse, så kom vi alligevel ind - og fandt også ret hurtigt en -.plads. Og så var det i øvrigt holdt op med at regne!!



Ingen kommentarer: