Håbet var der på forhånd - danskejede Atomic Hall var kommet i den billigste afdeling til The Hambletonian og med det rette løb så skulle den nok kunne kvalificere sig.
Men som løbet formede sig, så svandt de danske muligheder for en finaleplads - tilsyneladende.
Eric Goodell tog det roligt fra start - for roligt syntes jeg. Og snart var han nede på en femte-sjetteplads i feltet på syv - og det var sit gode startspor som nummer 1.
Hvorfor udnyttede manden dog ikke den startplads bedre?
Oppe foran førte Make It Happen med Ray Schnittker . Den har også lidt dansk tilknytning, idet dens 3/4 broder Magic Carpet Ride ejes af Cowboyland.
Favoritten Celebrity Secret var der også - og Atomic Hall sad nu låst inde i opløbssvinget.
Feltet var tæt samlet - men nu blev der en åbning - Codell var ikke sen til at udnytte den, men stadig var der heste foran.
Først med 100 meter tilbagefik Atomic Hall frit løb - og så gik det stærkt.
Udvendigt i banen strøg den frem og sejrede med et hoved.
Et stykke dansk travhistorie!
En vinder af et forsøg til The Hambletonian.
Ejeren Leif Alber sad i Spanien og forsøgte at følge med på internettet.
Jeg hastede ned mod vindercirklen og ringede ham . På det tidspunkt vidste han ikke at Atomic Hall havde sejret.
Gæt om der lød et brøl af glæde!
Ole Bach og hans hustru kom også ned i vindercirklen - Ole forestår sammen med træneren Trond Smedshammer manageren af Atomic Hall, og det var også Ole der havcde insistereret på at Goodell igen skulle have chancen bag Atomic Hall, på trods af et mindre gode kuske-indsatser.
Og Ole havde altså ret i at holde fast ved Goodell.
søndag den 27. juli 2008
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar