lørdag den 26. juli 2008

Så kom vi afsted!

Rejsen til Hambletonian har været på tapetet i mange år.

Nu skal det altså være, sagde Revisoren og Hesteejeren i fælles kor på et tidspunkt i foråret.

Den var Journalisten med på, og da han godt kan lide at tilrettelægge rejser, så blev han den praktiske gris i foretagendet.

Fire mand skulle afsted - udover de allerede nævnte, så skulle den fælles gode ven, Opdrætteren også med.

Så var der lige det med, hvor længe vi skulle være afsted.

Hesteejeren skulle fylde rundt et par dage efter Hambletonian, så han ville da godt hjem til den store dag.

Et oplæg, der hed afrejse fredag den 25. juli og hjemrejse lørdag den 2. august efter The Hambletonian blev nøje undersøgt og vurderet.

- Kunne vi nå at komme til JFK-lufthavnen og tage et fly ved 21-tiden om aftenen. Eller skulle vi tage den sikre mulighed og vente til midnatstid og så tage med LOT via Warzawa!

Overvejelserne var mange, men til slut kom der en løsning. - Vi tager først hjem den 5. august og fødselsdagen fejres i New York.

Flybilletter med SAS blev bestilt via den amerikanske rejseside, Orbitz til billig penge - ja, 1.700 kroner billigere pr billet, end hvis vi havde købt dem direkte hos SAS!

Der var bare det lille problem, at Orbitz ikke ville modtage penge fra et dansk betalingskort!

Men det er i nøden, man skal kende sine venner, og Ole Bach reddede situationen for os.

Hotel blev bestilt uden problemer - en dejlig stor bil - en Jeep Cherokee med al forsikring og den første tank benzin betalt - blev ligeledes også bestilt - det lykkedes os endda ved ankomsten at charme os til en lidt større udgave - men vi er jo heller ikke letvægtere alle sammen.

En rejseplan er udarbejdet - og her, lørdag morgen i New Jersey kan Journalisten konstatere, at den holder endnu.

Vi havde en fin flyvetur over - selv om vi sad nede på række 40-41 så fik vi udstrakt og ekstra service - det er ikke så dårligt at kende én, hvis pige arbejder hos SAS!!

Kom igennem Immigration, fik kufferter og så hen til Dollar, som biludlejningsfirmaet hedder.

Bilen var ikke helt klar, men vi er tålmodige mennesker.

Opdrætteren var blevet udset til at styre bilen. Journalisten, der jo har været her før, skulle vise vej ved hjælp af en ikke særlig samarbejdsvillig GPS.

Vi kom fint ud af Newark Airport.

- Og hold så til venstre her - west! - Det er fint det her - det kører for os . Vi er på hotellet om 20 minutter.

Njah - det var vist ikke lige helt rigtigt det her.

Motorvejen var snart afløst af en typisk forstadsbebyggelse - interessant! - men det var ikke her vi skulle være.

Og pludselig var vi tilbage ved Newark Airport igen!

Nå nu kendte Journalisten vejen - og afsted gik det - afkørsel 16W - den kender jeg!

Snart kunne vi se The Meadowlands - og ikke længe efter dukkede vort hotel op.

Vi var fremme.

Stay tuned.

Ingen kommentarer: